pondělí 25. ledna 2010

E. Pljuščenko - Některé známky na ME byly povýšeny.



"Věřte mi, že se nebudu houpat na obláčku z této evropské výhry. Přede mnou jsou další, důležitější závody, a tam bude boj mnohem vážnější.

Sledoval jsem, co se dělo v tomto sportu beze mne za poslední 3 sezóny a Mistrovství světa vyhrávali lidé bez skočených čtverných skoků. Já to považuji za nesmyslné. Proto jsem moc rád, že jsem dnes viděl pokusy o to, skočit v jízdě čtverné skoky dva. Popravdě, bez falešné skromnosti, jsem si jist, že přičinou těchto pokusů jsem hlavně já. Mým úkolem pro Olympiádu je tedy neskákat jeden čtverný skok v jízdě, ale dva.

Podle dnešního systému hodnocení by si měli být sportovci rovni. Jako srovnaní do řady na startovní čáře. Všichni musí dělat piruety, předvádět skoky, různé pletení nohou v rámci krokových pasáží.

Zdálo se mi, že některé známky byly v rámci ME trochu navýšeny. Joubert dostal za krátký program 88 bodů. Jeho elementy - zejména kroky a piruety, ale neodpovídají této známce. Například já i Joubert máme stejné "transitions" (pozn. spojovací prvky). To znamená, žádné u nás neexistují. Oba dva zkrátka najíždíme na skoky. Rozumíte? Potřebujeme dobře provést skoky. V tom je naše síla. A dát mi za transition 8.25 a jemu 8.60, to je trochu nelogické. V zásadě řada známek byla po prostudování podrobného hodnocení tady za hranicí mého chápání.

Teď právě píši svou druhou knihu. Samostatně. Doufám, že už po OH ji dám redaktorovi ke korektuře. Ve své první knize jsem se bál dělat zásadní prohlášení, odkrývat věci vedoucí ke skandálům a nepříjemnostem. Byl jsem opatrný. Nyní je ale v knize najdete!

Skutečně jsem trénoval kombinaci 4+4. Natrhnul jsem si tak vazy. Musel jsem vynechat tréninky na čas úplně. Je to nesmírně náročné z technického a fyzického pohledu."


Překlad:monika

Žádné komentáře:

Okomentovat